Liiton ulkopuoliset tapahtumat

Suomen Nyrkkeilyliitto ei lähtökohtaisesti kiellä lisensoitua nyrkkeilijää osallistumasta tapahtumiin, joiden
järjestäjä on jokin muu taho kuin Suomen Nyrkkeilyliiton jäsenseura. Lisenssiurheilijoilta odotetaan kuitenkin ilmoitusta Liittoon osallistumisesta esimerkiksi ns. somevaikuttajailtoihin. Tukiurheilijoiden on pyydettävä lupa osallistumiseen Liiton valmennuspäällikkö Ervin Kadelta. Vastaus, joko myöntävä tai kieltävä, annetaan aina urheilijalle kirjallisesti.

Myös tuomarit ja muut toimitsijat tekevät ilmoituksen liittoon.

Urheilijan/toimitsijan/tuomarin seuran tulee pitää huolta siitä, että osallistuminen Liiton ulkopuolisiin tapahtumiin ei häiritse Liiton virallisia kilpailuja, joihin osallistuminen on lisenssiurheilijoille ensisijaista toimintaa.

Mikäli urheilija osallistuu Liiton ulkopuoliseen kilpailuun ilman ilmoitusta/lupaa, siirtyy asia kurinpidolliseen harkintaan.

Ilmoitusvelvollisuus

• Lisenssiurheilijoiden velvollisuus on ilmoittaa osallistumisestansa esim. somevaikuttajatapahtumaan verkkosivuilla olevalla lomakkeella.
  • Sääntö koskee myös tuomareita/valmentajia
  • Maajoukkue-/SNL:n tukiurheilijalla on velvollisuus hakea lupaa osallistumiseensa tapahtumaan liiton verkkosivuilla olevalla lomakkeella.
  • Maajoukkue-/SNL:n tukiurheilijan ilmoituksen käsittelee valmennuspäällikkö, joka myöntää tai
    kieltää luvan osallistumiselle. Kummassakin tapauksessa urheilija saa kirjallisen vastauksen. Päätöksessä huomioidaan kilpailu- ja harjoittelukauden tilanne, mahdolliset tulevat kilpailut/turnaukset.
  • Urheilijan tulee olla tietoinen, että SNL:n alaiseen kilpanyrkkeilyyn tarkoitettu tapaturmavakuutus
    ei ole voimassa Liiton ulkopuolisissa tapahtumissa, vaan urheilijan tulee itse hankkia tarvittava vakuutus.
  • Urheilijan tulee olla tietoinen, että tapahtuma ei ole osa Suomen Nyrkkeilyliiton olympiatyylin
    nyrkkeilyä eikä ole osa Suomen Nyrkkeilyliiton toimintaa.
Niin sanotut someillat ovat urheilijalle mahdollisuus ansaita näkyvyyttä ja tuloja. Osallistumiseen liittyy kuitenkin ilmoitusvelvollisuus. Kuva: AI.